ITIL® Managing Across the Life Cycle

Startdata

Neem contact op met onze planning om u daarna een passend planningsvoorstel te kunnen doen.
Bellen kan natuurlijk ook: 085-8771613

Met vriendelijke groet,
GoodSense

Informatie aanvragen

Inhoud van de training
De module Managing Across the Life Cycle is een op zichzelf staande kwalificatie, maar is de laatste module van de Lifecycle of Capability modules die leiden naar het ITIL Expert in IT Service Management niveau.
Het doel van deze training en het bijbehorend examen en certificatie is het overbrengen, testen en valideren van de kennis over de inhoud van de ITIL publicaties. De focus ligt op het managen van de  Business – IT alignement. Ook het management van,  en controle op doelstellingen, processen, functies en activiteiten en op de interfaces en interacties tussen de processen zoals beschreven in de vijf ITIL kernpublicaties worden in deze training behandeld.
Tijdens de opleiding worden de benodigde vaardigheden door middel van een mix van presentaties, leergesprekken, discussies, praktijksituaties en cases op een interactieve wijze aan u overgebracht. De docent acteert daarbij meer als coach dan als trainer. Gedurende de training wordt van de deelnemers een actieve houding verwacht.

In deze professionele en praktijkgerichte training ITIL Managing Across the Lifecycle komen de volgende onderwerpen aan bod:
•    Introductie in de business en management issues van IT Service Management
•    Planning en implementatie van IT Service Management
•    Strategische veranderingen en risicomanagement
•    Organisatorische uitdagingen en de relatie met overige (industrie)standaarden
•    Service Assessment; 
•    Begrip van Complementary Industry Guidance (ISO20000, CMMI, TQM, Six Sigma, COBIT, etc.).

Doelgroep
ICT professionals die een business en management niveau willen behalen van de ITIL Lifecycle kern en hoe deze geïmplementeerd kan worden om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen.
Diegenen die het ITIL Expert certificaat in IT Service Management willen behalen waarbij dit de laatste verplichte module is. 
Diegenen die het ITIL Master in IT Service Management willen gaan behalen, waarvoor deze training een vereiste is.

Voorkennis en niveau
Minimaal 15 credits behaald met ITIL Service Lifecycle of Service Capability kwalificaties.

Duur
5 dagen inclusief examentraining en het optionele examen.

Examen
Optioneel multiple-choice examen, 120 minuten, gesloten boek.
U heeft 35 punten nodig om te slagen (van de 50 beschikbare punten).

Cursuskosten
€ 2.051,00

  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image