ITIL® Foundation

Startdata

Start Dagen Inschrijven
17-12-2018 3 Inschrijven
07-01-2019 3 Inschrijven
06-03-2019 3 Inschrijven
Start Dagen Inschrijven
17-12-2018 3 Inschrijven
Informatie aanvragen

Inhoud van de training
ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.
ITIL richt zich op het managen van de IT-dienstverlening en beschrijft een methode waarmee op een efficiënte en effectieve wijze het beheer uitgevoerd kan worden over alle IT-middelen van een organisatie.
ITIL is een raamwerk en biedt richtlijnen die aangeven hoe een IT-dienstverlener het best kan garanderen dat haar klanten de producten en diensten krijgen die zij verlangen.
De kern van ITIL is de levenscyclus van een service: de Service Lifecycle. 
Deze Lifecycle zal in zijn geheel behandeld worden in deze training.

De Service Lifecycle bestaat uit 5 fases, die allemaal eigen processen en functies bevatten:
1.    Service Strategy: 
Service Management for IT services, Portfolio Management, Financial Management, Demand Management, Business Relationship Management.

2.    Service Design:
Design Coordination, Catalogue Management, Service Level Management Availability Management, Capacity Management, IT Service Continuity Management, Information Security Management, Supplier Management.

3.    Service Transition: 
Transition Planning and Support, Change Management, Asset and Configuration Managament, Release and Deployement Management, Knowledge Management.

4.    Service Operation:
Incident Management, Problem Management, Event Management, Request Fulfilment, Acces Management, Servicedesk, Technical Management, IT Operation Management, Application Management.

5.    Continual Service Improvement: 
7 Steps of improvement, Plan Do Check Act.

Doelgroep
IT-professionals, business managers of business proceseigenaren die in een organisatie volgens ITIL werken. 

Voorkennis en niveau
Geen, MBO

Duur
3 dagen.

Examen
Optioneel multiple-choice gesloten boek examen van 60 minuten, 40 vragen, bij 26 of meer goed geslaagd.
Examenkosten: €256,00

Vervolgmodulen
ITIL® PractitionerITIL® Capability Stream Operational Support and AnalysisITIL® Capability Stream Planning, Protection and OptimalizationITIL® Capability Stream Release, Control and ValidationITIL® Capability Stream Service Offerings and AgreementsITIL® Life Cycle Continual Service ImprovementITIL® Life Cycle Service DesignITIL® Life Cycle Service OperationITIL® Life Cycle Service StrategyITIL® Life Cycle Service Transition

Cursuskosten
€ 980,00

  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image