ITIL® Capability Stream Service Offerings and Agreements

Startdata

Neem contact op met onze planning om u daarna een passend planningsvoorstel te kunnen doen.
Bellen kan natuurlijk ook: 085-8771613

Met vriendelijke groet,
GoodSense

Informatie aanvragen

Inhoud van de training
De training ITIL® Service Offerings and Agreements is een module voor professionals die te maken hebben met (commerciële) aanbiedingen en overeenkomsten voor IT Service Management.
Gedegen Service Level Agreements (SLA’s) en contracten met leveranciers voorkomen misverstanden en waarborgen een vlekkeloze levering van diensten.
Na deze training bent u in staat uw organisatie als effectieve IT leverancier op te zetten, zowel voor interne als externe klanten.
Duidelijke afspraken en effectief contractmanagement zijn hierbij de bouwstenen voor uw organisatie.
Tijdens deze praktijkgerichte vierdaagse cursus gaat u aan de slag met de ‘Service Offerings and Agreements’ processen, zoals die binnen ITIL® beschreven zijn.
Deze processen zijn noodzakelijk om in staat te zijn afspraken te maken over de kwaliteit van IT-diensten op basis van heldere business en service level vereisten.

De onderstaande onderwerpen zullen o.a. in deze training behandeld worden:
•    Introductie Service Management op basis van ITIL®;
•    Het effectief opstellen van een service portfolio
•    Het opstellen van servicecatalogus;
•    De belangrijke elementen uit Service Level Agreement (SLA’s);
•    De wijze waarop effectieve SLA’s uw organisatie kunnen versterken;
•    Het inrichten van een strategische IT inkooporganisatie (Supplier Management);
•    Het managen van de (interne of extern) klant door Demand Management;
•    De wijze waarop structureel demand management u kan helpen in de planning;
•    De match tussen supplier- en demand management;

Doelgroep
Professionals die te maken hebben met (commerciële) aanbiedingen en overeenkomsten voor IT Service Management. 

Voorkennis en niveau
Een geldig ITIL Foundation certificaat, MBO+.

Duur
5 dagen inclusief examentraining en het optionele examen.

Examen
Het optionele examen bestaat uit een 8 tal praktijkgerichte vragen o.b.v. een casus.
De duur van het examen is 90 minuten, gesloten boek.
U heeft 28 van de 40 beschikbare punten nodig om te slagen.     
Examenkosten: €295,00

Vervolgopleiding
ITIL® Managing Across the Life Cycle

Cursuskosten
€ 2.051,00

  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image
  • slider image